layer sublayer sublayer sublayer sublayer
layer sublayer sublayer sublayer sublayer
layer sublayer sublayer sublayer sublayer
layer sublayer sublayer sublayer sublayer sublayer sublayer sublayer sublayer
layer sublayer sublayer sublayer sublayer sublayer sublayer sublayer sublayer
thinking internet
support: support@impera.se / +46 19 5000 124 växel: +46 19 5000 120 Radfraga oss Boka workshop Vi ringer dig
FRÅGA EN WEBBSTRATEG
Undrar du hur ni kan komma längre med hjälp av smart webbkommunikation? Rådfråga någon av våra erfarna webbstrateger:
Peter Persson
070-795 71 31
peter.persson@impera.se

 
Ring upp mig
Namn
Företag
BOKA WORKSHOP
Vill du snabbt få värdefull input och kreativa idéer för en framgångsrik närvaro på nätet? Boka en workshop med någon av våra webbstrateger.
Namn
Företag
E-postadress
Telefon
Önskad dag
Vi debiterar 1.200 kr/h för workshopens genomförande plus tidsåtgång för eventuella förberedelser.

VI RINGER NÄR DET PASSAR DIG
Lämna namn och telefonnummer så ringer vi upp dig.
Dag
Tid
Namn
Telefonnummer
Företag

SÅ skapar du Framgång på webben

- bloggen för marknadsförare på nätet
Sociala medier, Webbplatser
0
DELA

Profilbild
Webbstrateg

Affärsnytta på Facebook

När du har fått dina fans att glöda, gäller det att leda dem fram till affär. Att lyckas i detta avseende är kärnan för företag som vill använda Facebook till mer än att bygga varumärke och relationer.

Den vanligaste principen för att få affär är att slussa ut fansen från Facebook till din egna webbplats, för att utnyttja de möjligheter till försäljning som redan finns där. Exempel för att gå mot affär på Facebook är:
- att länka in din befintliga blogg till "notes" funktionen i Facebook. Vill ett fan läsa ett blogginlägg så länkas vederbörande ut till webbplatsen. Rockgruppen Coldplay har använt "notes" funktionen på detta sätt, med mycket gott resultat.
- På samma sätt som med bloggen, kan evenemang och nyheter också presenteras på Facebook, men länkas vidare till webbplatsen för ytterligare information.
- erbjudanden med kampanjkoder, som dina fans får på Facebook men som måste bokas på din webbplats
- en applikation som tillåter e-handel direkt på Facebook. Exempel på företag som säljer på Facebook finns på http://www.insidefacebook.com/2009/07/08/1-800-flowers-launches-store-inside-its-facebook-page/

En annan intressant aspekt är att involvera fansen i produktutvecklingen. Varför inte använda dina fans för enklare marknadsundersökningar kring behov eller kännedom? Använd pollingfunktioner för att ställa frågor. 

Facebook har också en annonseringsmöjlighet som är mycket intressant, där det till skillnad från t.ex. googles annonsering, går att rikta annonser efter bl.a. kön, ålder, utbildningsnivå, civilstånd och självklart efter geografisk hemvist. Denna precision gör det möjligt att mycket kostnadseffektivt nå väldefinierade målgrupper. Precis som för google så betalar man för varje klick på annonsen.

KOMMENTARER

Bli den första att kommentera!




KATEGORIER

DATUM

SKRIBENTER

VAD SÄGS OM IMPERA
"Varje möte öppnar nya världar"

Utvecklingsmötena med Impera är både spännande och inspirerande. Det är perfekt för oss med en leverantör som både förstår oss i nuet och som kan ge så mycket utvecklingsmöjligheter.

Jenny-Ann Höij, Koordinator Grazette och Private Brand
"På två hjul i kurvorna, och fortfarande med kontroll"

Olink är bioteknikföretaget som bryter ny mark och utvecklar världsunika produkter inom proteindetektion. Tillväxten är hög, produktförsäljningen har fördubblats varje år. Det höga tempot ställer höga krav även på våra leverantörer. När en uppgift ska lösas måste det ske snabbt och enkelt. Impera har svarat upp bra i dessa avseenden och arbetssättet känns lovande inför framtiden.

Charlotta Göransson, Marknadschef Olink Bioscience
"En riktigt bra app på bara 6 veckor"

Ganska sent på våren 2011 bestämde vi oss för att satsa på en mobilapp som skulle underlätta upplevelser längs Göta Kanal. Tiden var knapp innan sommarsäsongen drog igång, och med tanke på att både koncept och teknik för att ta fram mobilappar är så nytt så krävde projektet mycket av både oss och Impera för att bli klart i tid. Vi klarade det galant!

Anna Meyer, Marknadschef AB Göta kanalbolag
"Jag gillar projektledarnas lösningsfokus"

Att utveckla en destinationsportal som www.upplev.norrkoping.se innebär att kommunicera med flera målgrupper, samordna många aktörer och integrera mot flera olika system. I denna komplexa tillvaro uppskattar jag verkligen Imperas projektledares förmåga att förstå våra problem och önskemål, och att därifrån hitta lämpliga lösningar.

Sofia Fäldt, Webbansvarig Upplev Norrköping
"Inte en vanlig webbyrå"

Som strateg och projektledare på PR-byrå har jag arbetat mot många webbyråer genom åren. Styrkan med Impera är att man kombinerar tekniskt kunnande och kreativitet kring kommunikationen. Det gör det enkelt för oss att arbeta tillsammans och leder till totalt sett bättre resultat.

Anders Ekhammar, Partner/PR-konsult Perspective Communication
Gasell 2008 Gasell 2009 Gasell 2010
>Impera Kommunikation AB har tilldelats Soliditets rating AA

Impera Kommunikation AB har tilldelats Soliditets rating AA, betyget innebär att företaget idag överträffar 92% av sin bransch inom områden som långsiktighet, trygghet och skötsamhet. Vill man göra säkra affärer så garanterar vi att Impera Kommunikation AB är ett av de absolut bästa valen, både för dig som kund och för dig som leverantör.

- Bisnode Kredit (F.D AAA Soliditet AB)

VÅRA VÄNNER

Rädda barnen Baguncaco Active Europe